?>
قیمت روز      طلایاب      بلوک سبک      ترندها      خبر 100      روز 100      اخبار 100      ورزش روز      ترند      -      قرص تاخیری      آموزش تعمیرات موبایل      خرید نهال      برترین ۱۰۰      نوید      *      +      -      *      -      +      دانلود سریال آواتار 2024      استخر پیش ساخته      تراست ولت      ردیاب موتور      *      -      صرافی تتر      بروکر فارکس      +      خرید کتاب تاپ ناچ      +      *      تحلیل اتریوم      -      فیلم هندی      +      *      -      -      .      +      خرید ویپ      -      -      +      -      /      حواله وسترن یونیون      کربنات کلسیم      خرید ماینر      -      دکتر زنان مشهد      .      خرید لایسنس نود 32      کسب درآمد      خرید رپورتاژ      فروش آنتی ویروس      سیگنال فارکس      لایسنس رایگان نود 32      یوزر پسورد نود 32      سئو سایت      لایسنس نود32      آپدیت نود 32      بهترین بک لینک     
دلايل درست و غلط براي بازسازي برند web360

web360
 
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 5
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 2773

وقتي كه يك كسب و كار جديد راه‌اندازي مي‌كنيد، خلق نام تجاري (برندينگ) آخرين چيزي است كه ذهن شما را به خود درگير مي‌كند. از اين گذشته، وقتي هنوز در تلاش هستيد مشتريان خود را بشناسيد و اين كه كجا مي‌توانيد آن‌ها را پيدا كنيد)، چندان مهم به نظر نمي‌رسد. در اين مقاله شما را راهنمايي مي‌كنيم تا در صورت بروز چنين مشكلي بتوانيد با بازسازي برند (Rebranding) به شكل موفقيت آميز نگرش صحيحي از فعاليت شركت خود ايجاد كنيد.

بعد از مرحله بازسازي نام و لوگو برندتان نياز به يك برنامه بازاريابي ديجيتال داريد. ما به شما كمك مي‌كنيم تا شهرت بهتري در كسب و كارتان پيدا كنيد. با شماره‌هاي ما تماس بگيريد.

ترجمه‌هاي مختلفي براي ريبرندينگ انجام شده. در اين مقاله ما از عبارت “بازسازي برند” براي اين مفهوم استفاده كرديم.

به علاوه، اگر در ابتدا هويتي خاص براي نام برند خود ايجاد كنيد، تغييري در برنامه‌هاي كسب و كار مي‌تواند كل راهبرد خلق نام برند شما را تغيير دهد.

فرقي ندارد كه تلاش‌هاي شما براي خلق نام تجاري، با يك لوگو ساده شروع شود و يا راهبرد برند سازي (از ارزش‌هاي نام تجاري تا لوگو) به طور كلي تغيير كند، شما نيازمند به بازسازي برند (ريبرندينگ) هستيد.

اگر در حال حاضر به تغيير نام تجاري نياز داريد، اين مقاله را بخوانيد تا با چگونگي بازسازي برند  يك شركت آشنا شويد. در ادامه با چند مثال از شركت‌هايي كه با موفقيت وبسايت، نام، لوگو يا كل مأموريت شركت را تغيير داده‌اند آشنا شويد.

اما قبل از هر چيز بايد بررسي كنيم كه دلايل ما براي بازسازي برند درست هست يا خير.


دلايل درست و غلط براي بازسازي برند

ريبرندينگ كار پيچيده‌اي است و خطرات زيادي دارد.

حتي نام‌هاي تجاري بزرگ هم از اين خطرات مصون نيستند، كافي است اوبر را در نظر بگيريد. پس از باز طراحي نشان تجاري اين شركت، ۴۴ درصد از كاربران آن را تشخيص نمي‌دادند.

به طور كلي آگاهي از خطرات بازسازي برند به شما كمك مي‌كند كه بدانيد دلايل شما براي اين كار صحيح است يا غلط.

اگر دليل شما براي اين تغيير، فروش كم يا عدم شهرت مناسب برند است، بايد در نظر داشته باشيد كه ممكن است اين مشكل با طراحي راهبرد تبليغاتي جديد و يا بررسي روش بازاريابي در جهت يافتن مشكلات، حل شود.

اما اگر بازسازي برند را به اين دليل انجام مي‌دهيد كه مأموريت، برنامه‌ها، ارزش‌ها و بازار شما ديگر در برند شما تاثير مثبتي بازنمي‌گرداند، اين كار تصميم درستي است.

چند دليل مهم براي بازسازي برند وجود دارد كه بايد در نظر بگيريد:

مكان‌هاي جديد: وقتي بازار نام تجاري خود را به بازارهاي جهاني توسعه مي‌دهيد كه با لوگو و ساير موارد مربوط به برند شما آشنا نيستند، بازسازي برند را در نظر بگيريد.

تغيير جايگاه در بازار: نام‌هاي تجاري براي برقراري ارتباط ميان شركت‌ها و مشتريان ايجاد شده‌اند، بنابراين اگر جايگاه شركت شما در بازار به گونه‌اي تغيير كرد كه مشتريان شما، از نظر محصول، مكان‌، قيمت يا تبليغات به طور كامل عوض شدند، برند شما نياز به بازسازي دارد.

فلسفه جديد: مأموريت، ديدگاه‌ها و ارزش‌هاي شما بايد بر تمامي تصميمات مربوط به نام تجاري شما مؤثر باشند. اگر مأموريت، ديدگاه‌ها و ارزش‌هاي شما تغيير كند و مسير كاري شركت شما نيز به تبع آن عوض شود، بايد به ريبرندينگ هم فكر كنيد.

ادغام و مالكيت: وقتي دو شركت با هم ادغام مي‌شوند، برندهاي آن‌ها هم ادغام مي‌شود. اگر شركت شما توسط شركت ديگري خريداري شده و يا با شركتي ادغام شده باشد، نبايد اجازه دهيد كه دو نام تجاري با هم رقابت كنند. يافتن نام تجاري جديدي كه گوياي فعاليت مجموعه جديد باشد موجب جلوگيري از سردرگمي مشتريان و ايجاد اعتماد مي‌شود.

 

علاوه بر اين، چند دليل براي عدم بازآفريني نام تجاري هم در ادامه آورده شده است:

خستگي: اكثراً وقتي افراد از ديدن مداوم نشان تجاري يا شعار كسب و كار خود خسته مي‌شوند، به فكر بازسازي برند مي‌افتند. وقتي كه احساس كرديد از نام تجاري خود خسته شده‌ايد، به ياد داشته باشيد مشتريان اين نام دوست دارند كه از شما خريد مي‌كنند.

سرپوش گذاشتن بر يك بحران: فرقي ندارد كه با مشكلات داخلي روبرو شده‌ايد يا رسانه‌ها عليه شما تبليغ كرده‌اند؛ ريبرندينگ پاسخ مشكل شما نيست. اكثر مشتريان و كارمندان آنقدر باهوش هستند كه هدف شما از تغيير برند را متوجه شوند و بدانند كه هدف اصلي شما سرپوش گذاشتن بر مشكل بوده است. غرور عاملي است كه بسياري از مديران تازه كار را به سمت بازسازي برند سوق مي‌دهد. اما اكثر مديران تازه كار نمي‌توانند تغييرات بنيادي لازم براي ريبرندينگ موفق را پياده سازي كنند. در بسياري از موارد اصرار مديران براي بازسازي نام تجاري به منظور تأمين منافع خودشان است نه شركت.

جلب توجه: ممكن است ميزان فروش كم باشد يا تلاش‌هايتان براي افزايش شهرت نام تجاري بي‌نتيجه باقي بمانند، اما در هر دو صورت استفاده از بازآفريني نام تجاري كار اشتباهي است. در بهترين حالت شما مي‌توانيد فروشي كوتاه مدت به دست آوريد، اما بدون راهبرد بازاريابي و فروش مناسب، اين روند پايدار نخواهد ماند. در بدترين حالت نيز شما اعتبار و شهرت برند خود را از دست مي‌دهيد و تلاش‌هاي شما براي بازاريابي و فروش از دست مي‌رود.

اگر به اين نتيجه رسيده‌ايد كه اين تغيير هنوز هم براي شما گزينه مناسبي است، ادامه اين مقاله رابخوانيد تا با راهبردي مناسب براي ريبرندينگ آشنا شويد.


راهبرد بازسازي برند

براي پياده سازي موفق اين تغيير، ابتدا بايد تعريفي از نيازهاي كلي و جزئي نام برند خود داشته باشيد. سپس بازار هدف خود را بر مبناي آن انتخاب كنيد تا بفهميد كه هدف شما از ريبرندينگ چيست. در نهايت مأموريت، نگرش و ارزش‌هاي شركت خود را از نو تعريف كنيد و از اين تعاريف براي ايجاد راهبرد خود استفاده كنيد.

برندها با هم متفاوت هستند؛ در نتيجه بهتر است نگاهي به تفاوت‌هاي ميان بازسازي برندهاي مختلف داشته باشيم و ببينيم كه كدام روش براي شما مناسب‌تر است.

بازسازي برند جزئي وكلي

هرچه اعتبار برند شما بيشتر باشد، اثرات منفي ريبرندينگ براي شما بيشتر خواهد بود.

اگر برند شما قديمي است، بازآفريني نام تجاري جزئي مي‌تواند نمايي از به‌روز بودن شما را به تصوير بكشد و همچنين به حفظ وفاداري مشتريان پيشين هم كمك كند.

بازسازي برند جزئي، تمركز بر هويت بصري برند براي همخواني با بازارهاي روز دارد، نه يك بحران هويت كامل.

اما اگر شما تغييري كلي در هويت، نگرش، مأموريت و ارزش‌هاي شركت خود ايجاد كرده‌ايد، بايد بازسازي برند كلي را دستور كار قرار دهيد. اين امكان براي مواردي مثل ادغام، تغيير محصولات و ساير تغييرات بنيادي كاربرد دارد.

در اين وضعيت همه گزينه‌ها، از تغيير نام تا تغيير هدف يا هويت برند روي ميز بايد بررسي شود.

اگر بازآفريني نام تجاري جزئي تغييري سريع محسوب شود، بازآفريني نام تجاري كلي تغييري بنيادي است.

وقتي كه نياز شما براي اجراي بازسازي برند كلي يا جزئي مشخص شد، پنج گام زير براي پياده سازي موفق ريبرندينگ را مطالعه كنيد.

چگونه نام تجاري يك شركت را بازسازي كنيم؟

  1. يافتن دوباره مخاطبان و بازار برند
  2. بازتعريف نگرش، مأموريت و ارزش‌هاي شركت
  3. تغيير نام شركت
  4. بررسي مجدد شعار شركت
  5. بازسازي هويت برند

 

  1. يافتن دوباره مخاطبان و بازار برند

پس از انجام بررسي كامل و جامع بازار و تجزيه و تحليل داده‌ها متوجه موضوعي متحيركننده خواهيد شد، مشتريان يا رقباي شما آن‌هايي نبوده‌اند كه فكر مي‌كرديد.

شايد گروه سني خاصي بوده‌اند كه فكر مي‌كرديد هرگز با برند شما در تعامل نخواهند بود. از سويي ديگر نيز ممكن است رقيبي جديد در بازار باشد كه محصولات و خدمات آن دقيقاً با شركت شما در رقابت است.

و حالا براي تأييد آن داده داريد.

بررسي كنيد كه چه كساني واقعاً از شما خريد مي‌كنند و از چه كساني به جاي شما خريد مي‌كنند. اين اطلاعات را با مأموريت اوليه خود مقايسه كنيد، اين‌جاست كه متوجه اختلاف‌ها خواهيد شد.

زماني كه بازار و مخاطبان واقعي خود را شناختيد، براي بازسازي برند خود و احياي رابطه شركت با مشتريان و شكست رقبا آماده هستيد.

  1. بازتعريف نگرش، مأموريت و ارزش هاي شركت

چه كار مي‌كنيد، چگونه كار را انجام مي‌دهيد؟ چرا اين كار را مي‌كنيد؟

زماني كه در حين ريبرندينگ، نگرش، مأموريت و ارزش هاي شركت را بررسي مي‌كنيد، بايستي اين سه سؤال را از خود بپرسيد. با اينكه پاسخ به اين سؤالات در ابتدا ساده است اما پيام شركت شما با رشد آن تغيير خواهد كرد.

محصولات، اولويت‌ها، خدمات يا سهامداران جديد مي‌توانند منجر به تغييراتي شوند كه روزي عالي به نظر مي‌آمدند.

  • نگرش

نگرش يكي از مهم‌ترين موارد حياتي است. ساختار شركت شما پيش از هر حركتي، بايد درك درستي از نگرش حاكم بر سازمان داشته باشد. البته در گذر زمان ممكن است نگرش شركت دستخوش تغيير شود. اين موضوع طبيعي است اما بسيار مهم است كه اين تغييرات را در اسرع وقت اعمال كنيد تا كارمندان برمبناي آن كار را پيش ببرند.

وقتي كه نام تجاري شركت را بازآفريني مي‌كنيد، تغيير نگرش بر همه چيز، از طراحي سايت تا فرآيند استخدام كارمندان اثرگذار خواهد بود.

  • مأموريت

اگر نگرش نمايي از اين بود كه شما چه كار مي‌كنيد، مأموريت بيانگر چگونگي آن است. ممكن است مقصد شما همچنان ثابت باشد اما راه رسيدن به آن تغيير كرده باشد. به طور كلي مأموريت، نقشه راه شركت است.

وقتي مأموريت شما تغيير مي‌كند، پيام شركت شما نيز بايد تغيير كند و اين تغييرات مثل تغيير نگرش براي بازسازي برند شركت حياتي هستند.

  • ارزش‌ها

ارزش‌ها بيانگر سوالات برند شما هستند. آن‌ها نشان مي‌دهند كه چرا نگرش خود را توسعه مي‌دهيد و چرا به مأموريت خود اعتقاد داريد.

اما با توسعه و تغيير برند، برخي از ارزش‌هاي بنيادين ممكن است نامناسب به نظر برسند. اگر ديگر نمي‌توانيد ارزش‌هاي پيشين خود را به كار بگيريد و ارزش‌هاي جديد براي شما در اولويت هستند، بايد آن‌ها را به روز كنيد تا به همه نشان دهيد كه امروز چه مواردي براي شما ارزشمند هستند.

  • آواي برند

همزمان با تغيير نگرش، مأموريت و ارزش‌هاي شما در بازسازي برند، راه‌هاي ارتباطي شما با كاربران نيز تغيير خواهد كرد. دستور زبان، لحن و آواي مورد استفاده نام تجاري شما بايد با پيام‌هاي جديد منطبق باشد.

  1. تغيير نام شركت

تغيير نام شركت تحول بزرگي است و مي‌تواند به قيمت از دست رفتن شهرت باشد. پس اگر در بازسازي نام تجاري خود، نام شركت را هم تغيير داده‌ايد، در راهبرد خود طرحي براي احياي مجدد شهرت شركت خود داشته باشيد.

به طور كلي اگر نام شركت شما هنوز هم با كاري كه مي‌كنيد در ارتباط است، بهترين كار اين است كه آن را تغيير ندهيد. اما اگر نام فعلي تطابقي با هويت شركت شما ندارد، رسيدن به جايگاه سابق براي شما كمي زمان‌بر خواهد بود. براي كمك به شما در انجام اين كار، چند ايده‌ ابتدايي در ادامه معرفي خواهد شد:

  •       ساخت كلمات جديد
  •       استفاده از كلمات قديمي به شيوه‌اي نو
  •       بيان كاري كه انجام مي‌دهيد
  •       اصلاح شيوه بيان يك كلمه
  •       افزودن پيشوند و پسوند
  •       استفاده از زبان‌هاي ديگر
  •       ادغام دو كلمه
  •       ساخت يك مخفف
  •       استفاده از يك مكان

اگر در حين بازسازي برند خود، نام شركت خود را تغيير مي‌دهيد، بيش از زيبايي نام، بر انطباق آن با نگرش، مأموريت و ارزش‌هاي شركت متمركز شويد. به اين ترتيب نام جديد شانس بيشتري براي كمك به رشد و اهداف بلند مدت شركت دارد.

  1. بررسي مجدد شعار شركت

يك شعار خوب، گيرا است و نگرش و مأموريت شركت را نمايش مي‌دهد. شعار نمايي از هدف شركت است. برخلاف تغيير نام، تغيير شعار كمي در بازاريابي آسان‌تر است. اما مثل تغيير نام، بايد آن را با احتياط انجام دهيد.

نخست بسيار مهم است كه از خود بپرسيد چرا به تغيير شعار نياز داريد؟

ممكن است كه به دليل شنيدن زياد شعار خود، بخواهيد آن را تغيير دهيد. اما اين موضوع دليل اصلي ايجاد شهرت براي برند شما است. با اينكه ممكن است شما پس از مدتي از ديدن شعار خود خسته شده باشيد، اما اين امكان وجود دارد كه مشتريان آن را دوست داشته باشند.

اگر چنين است مي‌توانيد بررسي كنيد كه آيا شعار شما واقعاً مورد توجه مشتريان هست يا خير. اگر شعار از نظر مشتريان هم محبوب نبود، مي‌توانيد از ايده‌هاي زير براي تغيير آن استفاده كنيد:

  •       ادعا كردن
  •       استفاده از استعاره
  •       استفاده از زبان شعرگونه
  •       ارائه راهنمايي
  •       استفاده از نشانه‌
  •       تعريف از مشتري
  1. بازسازي هويت برند

قاعدتاً عناصر تبليغاتي مورد استفاده شما براي معرفي برندتان تا پيش از تصميم به ريبرندينگ سال‌ها به كار گرفته شده‌اند. اين موضوع بدان معني است كه شما فرصت‌هاي زيادي براي بررسي نقاط ضعف و قوتشان داشته‌ايد.

شما بايد لوگو تجاري خود را از نو طراحي كنيد، از رنگ‌هاي جديد در لوازم تبليغاتي استفاده كنيد يا حتي دستورالعمل جديدي براي برند ايجاد كنيد. در ادامه برخي از تغييرات رايج براي راهبرد بازسازي نام تجاري آورده شده است:

نشان تجاري شما

ممكن است در هنگام طراحي نشان تجاري، آن را خيلي دوست داشته باشيد، اما در گذر زمان متوجه شويد مشتريان با آن ارتباط برقرار نمي‌كنند. از طرفي شايد هم لوگوي شما نياز به تغيير داشته باشد.

اگر به دنبال طراحي مجدد لوگوي خود هستيد، بازگشت به اصول طراحي يك لوگوي خوب مي‌تواند براي شما كمك كننده باشد.

ساده باشيد. استفاده تعداد زيادي از علامت‌ها و سمبل‌ها در لوگو به نفع شما نيست. حالا كه شما در بازار تثبيت شده‌ايد، اعتماد به نفس خود را با لوگويي ساده به نمايش بگذاريد.

اثرگذار باشيد. شايد در طراحي لوگوي قبلي خود مسير برعكس را رفته باشيد و لوگويي محافظه كارانه طراحي كرده باشيد. اگر كاربران نتوانند لوگوي شما را به ياد بياورند، نشان تجاري شما ارزشي ندارد، بنابراين وقتي لوگوي خود را بازطراحي مي‌كنيد، طرحي كه بيانگر واقعيت كار شما نيست را تأييد نكنيد.

سازگاري پذير باشيد. مهم‌ترين چيزي كه بايد از لوگوي قبلي خود بياموزيد، محدوديت‌هاي آن است. حالا كه مي‌دانيد كدام عناصر و شكل‌ها با فعاليت كاري شما همخواني ندارد، از آن‌ها در بازطراحي لوگو استفاده نكنيد.

هدف مناسب داشته باشيد. وقتي شركت پخته‌تر مي‌شود و مشتريان خود را بهتر مي‌شناسد، لوگويي كه روزي به نظر مناسب مي‌آمد، ممكن است ديگر به كار نيايد و كاملاً اشتباه به نظر برسد.

نگاه بلند مدت داشته باشيد. با اينكه بازسازي برند جذاب به نظر مي‌رسد اما نبايد آن را هر سال انجام دهيد. پس نگاهي عميق به نگرش، مأموريت، ارزش‌ها و اهداف خود داشته باشيد و اين موارد را براي طراحي لوگويي مناسب كه در بلند مدت قابل استفاده است در نظر داشته باشيد.

ارتباط بين لوگوي قبلي و جديد ايجاد كنيد. لوگو هم مثل نام، يكي از به ياد ماندني‌ترين اجزاي شركت است. وقتي نام تجاري خود را بازسازي مي‌كنيد، با طراحي بر مبناي اصول لوگوي قبلي، مراقب از دست رفتن كامل آشنايي لوگو براي كاربران باشيد و از آن پرهيز كنيد. اگر بتوانيد كمي ارتباط ميان لوگوها ايجاد كنيد، مي‌توانيد كمي از شهرت لوگوي قبلي را به لوگوي جديد انتقال دهيد.

با نگاهي به لوگوهاي بازطراحي شده در سال ۲۰۱۹ مي‌توانيد مثال‌هاي عملي از اين موضوع را مشاهده كنيد. لوگوي Zara و Knot را در نظر داشته باشيد، هر دوي اين شركت‌ها امسال لوگوي خود را تغيير دادند.

بازسازي برند

بازسازي برند

در اين به‌روزرساني، عناصر اصلي لوگوي قبلي حفظ شده است. زارا هنوز هم از حرف‌هاي پررنگ و سياه براي نوشتن لوگو استفاده كرده است اما فونت آن را تغيير داده است. از سويي ديگر Knot از همان خانواده فونت استفاده كرده است اما رنگ لوگو را از آبي به نارنجي تغيير داده است.

انتخاب طيف رنگي جديد

رنگ مي‌تواند تأثير شگرفي بر برند شما داشته باشد. در واقع امروزه برخي از رنگ‌ها مترادف با برندهايي شده‌اند كه از آن‌ها استفاده مي‌كنند، مثالي از اين مورد رنگ زرد مك‌دونالد است. انتخاب رنگ مناسب سخت است و با توسعه شركت ممكن است نياز به تغيير داشته باشد.

با نگرشي تازه به رنگ نام تجاري خود نگاه كنيد و از روانشناسي و بررسي رقبا براي كمك به انتخاب رنگ مناسب و نامناسب براي پروژه خود استفاده كنيد.

به علاوه، حالا كه مدتي است با رنگ‌ها سروكار داريد متوجه خواهيد شد كه رنگ نمايش داده شده در نمايشگرها با رنگ نمونه‌هاي چاپ شده يكي نيست. در هنگام انتخاب رنگ اين نكته را نيز در نظر داشته باشيد كه رنگ منتخب نماي يكساني در نمايشگر و چاپ داشته باشد.

تايپوگرافي

نوع نوشتار لوگوي شما هم مثل رنگ ممكن است در نمايشگر و چاپ متفاوت باشد. وقتي كه فونت نوشتار لوگوي خود را بررسي مي‌كنيد، نقاط ضعف و قوت لوگوي قبلي را به دقت تحليل كنيد و بررسي كنيد كه آيا در استفاده از لوگو در مواردي مثل پاورپوينت و طراحي سايت مشكلي داشته‌ايد يا خير.

همچنين بايد در نظر داشته باشيد كه فونت شما با بازار خاصي در ارتباط است يا پيام خاصي را مي‌رساند. اگر مشتريان شما كمي سن و سال داشته باشند، استفاده از فونت سنگين و ساده مي‌تواند براي شما كاربردي باشد. به هر حال مهم رساندن پيام شما است.

و همچنين زماني كه با كانال‌هاي بازاريابي خود آشنا شويد، مي‌توانيد تصميمات فني‌تري براي حذف و اضافه كردن عناصر بگيريد و پيش‌بيني كنيد كه كدام فونت جواب مي‌دهد و كدام فونت جواب نمي‌دهد.

بررسي مجدد شكل‌ها و تصاوير

شكل‌ها و تصويرهاي استفاده شده براي معرفي نام تجاري شما نيز مثل لوگو، رنگ و تايپوگرافي بيانگر هويت برند شما هستند. اگر يك يا چند عنصر بصري برند خود را تغيير داده‌ايد، بررسي مجدد شكل‌ها و تصاوير نيز خالي از لطف نيست و به همبستگي بيشتر تغييرات كمك مي‌كند.

اما فقط همبستگي ميان عناصر بازسازي نام تجاري كافي نيست، بلكه بايد پيام اصلي برند شما را هم پشتيباني كند. در هر يك از گام‌هاي فرآيند طراحي مجدد برند، دلايل و چگونگي تغيير برند خود را در نظر داشته باشيد و از آن در هويت برند جديد استفاده كنيد.

دستورالعمل ساخت نام تجاري جديد

اگر حاضر هستيد كه همه سختي‌هاي ساخت يك هويت جديد براي كسب و كار خود را به جان بخريد، بهتر است كه از كاركرد صحيح آن هم اطمينان حاصل كنيد. استفاده از يك دستورالعمل براي برند به پايداري برند شما در گذر زمان كمك مي‌كند.

دستورالعمل برند به طور خاص براي لوگو بسيار حياتي است. دستورالعمل نشان تجاري به شما كمك مي‌كند كه لوگويي طراحي كنيد كه تا جاي ممكن براي مشتريان گويا، جذاب و به‌يادماندني باشد و باعث آشنا پنداري آن پس از بازسازي برند شود.

برخي از مواردي كه بايد در نوشتن دستورالعمل لوگو به كار ببريد در ادامه آورده شده است:

عناصر لوگو: چه عناصر بصري در لوگوي شما به كار رفته است؟ چه زماني و چگونه از هر يك از آن‌ها استفاده كرده‌ايد؟

تنوع رنگ: رنگ لوگوي شما چطور به نظر مي‌رسد؟ سياه و سفيد آن چطور است؟ در چه زماني از هر كدام استفاده كرده‌ايد؟

فضاي خالي: فضاي خالي بخش‌هايي است كه در طراحي و اطراف لوگو خالي گذاشته شده است تا از همپوشاني آن با ساير بخش‌ها جلوگيري كند. سعي كنيد كه حداقل ۱۰ درصد از عرض لوگو، فضاي خالي در اطراف طراحي شما باشد.

استفاده‌هاي غيرقابل قبول: چه كارهايي هرگز با لوگوي شما قابل انجام نيست؟ كدام رنگ‌ها، طراح‌ها و … را نمي‌خواهيد به كار ببريد؟

اگر بخواهيد وبسايت خود را مجدد طراحي كنيد، كمپين بازسازي نام تجاري ايجاد كنيد يا عناصر تبليغاتي ديگر بسازيد، بايد دستورالعملي براي برند خود داشته باشيد.

در بهترين حالت بازسازي نام تجاري مي‌تواند ثبات و شهرت سابق را به شما بازگرداند و به شما در بازاريابي كمك كند. كاري كه در طول زمان براي شما مشكل ساز شده است.

حالا كه جنبه‌هاي مختلف بازسازي تجاري را بررسي كرديد، وقت آن رسيده كه چند مثال را مشاهده كنيد.

  1. بازسازي نام تجاري شركت چوباني

 

بازسازي برند

در سال ۲۰۱۷ شركت چوباني تغييراتي اساسي در نام تجاري خود ايجاد كرد تا جايگاه قابل توجهي در بازار توليد ماست هموژنيزه به دست آورد.

نخست اين شركت هويتش را از شركت توليد ماست به «شركت متمركز بر غذاي سالم» و با مأموريت جديد «نبرد براي زندگي شاد» تغيير داد. در يكي از صفحات وبسايت آن‌ها نوشته شده است كه: «مهم‌ترين كاري كه ما انجام مي‌دهيم ايجاد تغيير است؛ هدف ما هميشه چيزي بيشتر از توليد ماست بوده است.» تمركز بر سلامتي و تغذيه در تمامي تبليغات و محصولات جديد آن‌ها شامل ماست يوناني كم قند ديده مي‌شود.

به علاوه، شركت چوباني بسته‌بندي محصولاتش را هم تغيير داد و به جاي استفاده از ظرف‌هاي سفيد با تصوير ميوه، طرح‌هاي قرن نوزدهمي و طيف‌هاي متنوعي از رنگ را براي طراحي مجدد بسته بندي محصولاتش به كار گرفته است. بازسازي برند به چوباني كمك كرده كه جايگاهي قابل توجه در ميان ساير شركت‌هاي توليد ماست به دست آورد.

  1. بازآفريني نام تجاري بنياد كانديد

بازسازي برند

اغلب اوقات بازسازي نام تجاري براي دو شركت كه با هم ادغام مي‌شوند گزينه‌ مناسبي است.

براي مثال Foundation Center بزرگ‌ترين مركز اطلاعات بنيادهاي بشردوستانه جهان، و GuideStar بزرگ‌ترين مركز اطلاعات شركت‌هاي خيريه امريكا بودند. در سال ۲۰۱۹ اين دو سازمان با هم ادغام شدند و كانديد را ايجاد كردند. اين ادغام به هر دو نهاد اجازه داد كه پيشنهادات و خدمات خود، براي كمك به كساني كه مي‌خواهند جهان را جاي بهتري براي زندگي كنند، را راحت‌تر ارائه كنند.

اگر سايت Foundation Center را ببينيد، اين پيام در آن نوشته شده است: « Foundation Center و GuideStar حالا Candid هستند. شما از اين سايت به سايت كانديد بازنشاني مي‌شويد.» سايت GuideStar هنوز در دسترس و قابل استفاده است اما به ادغام اين دو شركت نيز در آن اشاره شده و لينكي به كانديد وجود دارد.

كانديد، بنياد جديدي كه ايجاد شده، سايتي جديد دارد كه مأموريت، اصول اخلاقي و نگرشي كه در پشت ادغام دو سازمان بوده را بيان مي‌كند.

  1. بازسازي نام تجاري دراپ‌باكس

بازسازي برند

دراپ‌باكس به عنوان شركتي براي ارائه فضاي ذخيره سازي فايل و خدمات تحت وب در سال ۲۰۰۷ راه‌اندازي شد، اما در سال ۲۰۱۷ شركت از كاربران خواست كه آن‌ها را «راه ارتباطي براي تيم‌ها و كسب و كارهايي با هر اندازه» در نظر بگيرند. دراپ‌باكس امروزه ديگر فقط يك سرويس اشتراك فايل نيست بلكه مجموعه‌اي از ابزارها و قابليت‌ها را ارائه مي‌دهد.

در كنار اين تغيير مأموريت، دراپ‌باكس لوگوي شركتش را به گونه‌اي تغيير داد كه نمايانگر اين تغييرات باشد. در بيانه‌اي كه براي رونمايي از لوگوي جديد منتشر شده بود، تيم طراحي دراپ‌باكس تصريح كرد: «لوگوي قديمي يك جعبه آبي بود كه مي‌گفت: دراپ‌باكس محلي عالي براي گذاشتن وسايلتان است؛ اما لوگوي جديد ساده‌تر و تميزتر است. ما آن را از يك جعبه معمولي به مجموعه‌اي از سطوح تغيير داده‌ايم كه نشان دهنده‌ اين است كه دراپ‌باكس پلتفرمي آزاد و محلي براي خلاقيت است.»

  1. بازآفريني نام تجاري پت فود اكسپرت

 

بازسازي برند

بازسازي برند

پت فود اكسپرت جدول زماني جالبي در سايتش دارد كه تمامي تغييرات اين شركت از سال ۱۹۳۶، كه تأسيس شده تا به امروز را به نمايش مي‌گذارد.

قابل توجه‌ترين تغيير اين شركت، تعويض نام آن از «رامفورد پت سنتر» به «پت فود اكسپرت» (هدف از اين تغيير خروج نام شركت از سايه آكواريوم رامفورد بود)، و طراحي مجدد لوگو در سال ۲۰۰۸ است. اين شركت ۸۰ ساله، رشد قابل توجهي را هر سال تجربه مي‌كند و حالا يكي از بزرگ‌ترين توزيع كنندگان محصولات حيوانات خانگي در سراسر امريكا است.

براي بيان تغييرات و رشد شركت در گذر زمان، اين شركت چندين گام موفق برداشته است تا با به‌روزرساني مداوم خود، تغييرات محصولات و ارزش‌هايش را به نمايش بگذارد.

  1. بازسازي نام تجاري دانكن دوناتز

 

بازسازي برند

شركت دانكن دوناتز در سال ۱۹۷۳ ميلادي تأسيس شد. اين شركت در سال ۲۰۱۹ لوگوي جديدي را به كار برد و كلمه «دوناتز» را از نامش حذف كرد. حالا لوگو، نشان‌ها و تبليغات آن فقط شامل لغت «دانكن» هستند.

نام جديد نشان دهنده تمركز آن‌ها بر قهوه است. توني وايزمن، مدير بخش بازاريابي شركت دانكن در بيانيه‌اي گفته است كه: «با ساده و مدرن سازي نام، و البته نگاهي به ميراث تاريخي شركت، فرصتي براي ايجاد تواني جديد براي دانكن هم در مغازه‌ها و هم در داخل شركت ايجاد كرديم.»

برخلاف تغيير كامل در نام و لوگو، اين شركت تصميم گرفت كه از رنگ صورتي و قديمي خود در كنار فونت پيشين براي حصول اطمينان از قابل شناسايي بودن برند براي مشتريان قديمي استفاده كند.

  1. بازسازي نام تجاري IHOP

 

بازسازي برند

همانطور كه پيش از اين هم اشاره شد، بازسازي برند فرصتي طلايي براي بهبود نگرش عمومي به برند و جلب توجه مشتريان است.

به همين دليل هم IHOP از ريبرندينگ به عنوان روش بازاريابي براي جلب توجه مشتريان به محصولات جديد اين شركت، برگر استفاده كرد. در سال ۲۰۱۸ شركت IHOP اعلام كرد كه نام تجاري آن‌ها به IHOb، خانه جهاني برگر تغيير كرده است. سپس اين شركت از واژه IHOb در رسانه‌هاي اجتماعي، وبسايت و تبليغات درون مغازه‌هايش استفاده كرد.

در نهايت شركت IHOP اعتراف كرد كه تغيير نام تجاري تنها يك شوخي بوده و هدف از آن جلب توجه مشتريان به خط توليد جديد برگرهاي اين شركت بوده است. اين شوخي، حركتي عالي بود كه از سويي برخي مشتريان قديمي را به تلاش براي بيان اهميت محصول اصلي اين شركت «پنكك» وا داشت و از سويي ديگر هم توجه مشتريان برگر را جلب كرد.

از آن زمان IHOP دوباره از نام و لوگوي پيشين خود استفاده مي‌كند.

براي بازسازي برند خود آماده هستيد؟

حالا كه با همه جزييات بازسازي برند آشنا شديد، زمان آن فرا رسيده كه بررسي كنيد آيا مي‌خواهيد نام تجاري كسب و كار خود را بازسازي كنيد يا خير. چه در نهايت فقط لوگو يا وبسايت شركت را مجدد طراحي كنيد و چه نگرش و يا كل نام تجاري را تغيير دهيد، اين گام‌ها مي‌تواند به انتخاب بهترين راهبرد براي ساخت نام تجاري كمك كند.

بيشتر بخوانيد:

  1. https://www.spreaker.com/user/fredriclarry22
  2. http://shaboxes.com/author/fredriclarry2/
  3. http://www.folkd.com/user/FredricLarry21
  4. https://trello.com/fredriclarry
  5. https://knowyourmeme.com/users/fredric-larry
  6. https://www.codecademy.com/profiles/FredricLarry21
 
 
 
 
 
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۴۴:۴۶ ] [ hamed ]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By limoblog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب